niedziela, 8 czerwca 2014

Vangelis

Dzisiaj mam nastrój na dobrą muzykę, wiadomo, że jest wiele fajnych zespołów, kompozytorów czy artystów ale tego, o którym dzisiaj napiszę nie tak łatwo znaleźć w sieci. Jest to kompozytor, który od samego początku kojarzył mi się i kojarzy nadal z Fantasy i SF – jest to Vangelis. Grecki kompozytor muzyki elektronicznej, którego utworzy charakteryzują się niezwykle bogatym brzmieniem instrumentów elektronicznych i niezwykłą w nich przestrzenią.



Co jest istotne to fakt, iż w bardzo dużej mierze był samoukiem, który już w wieku sześciu lat prezentował własne kompozycje i odmawiał pobierania lekcji gry na pianinie. Najwyraźniej od początku wiedział, że nie ten instrument jest mu pisany.


W 1982 roku dostał Oscara za muzykę do „Rydwanów Ognia”, później powstała również ścieżka do „Łowcy androidów” czy „ 1492 – wyprawa do raju” ale za artystą najlepiej przemawiają jego dzieła więc zamieszczam tu trzy moje ulubione kawałki, mam nadzieję, że przypadną wam do gustu. Czas zanurzyć się w magii Vangelisa, wstrzymywanie oddechu niewskazane :)


Gdy słucham kolejnego utworu zawsze, ale to zawsze, robi mi się zimno.


I ostatni


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz